CakeSupplies is al jaren de nummer één in haar segment. Als dé Europese groothandel voor professionals die actief zijn in de taartdecoratiebranche, loop je niet alleen voorop als organisatie, maar zet je ook de nieuwste technieken in om innovatief en flexibel te zijn. “Onze oude webshop voldeed niet meer aan de eisen van deze tijd, zowel technische als marketingontwikkelingen stonden daardoor stil.” vertelt Rosalinda Moritz, online marketeer bij CakeSupplies.
De bestaande B2B webshop moest daarom worden vervangen door een modern, schaalbaar en internationaal B2B platform.
UX/UI Design, E-commerce development
Magento 2 Commerce, Marketing Automation, Elastic Search, Koppeling ERP
CakeSupplies is dé internationale groothandel in de taartdecoratiebranche. De doelgroep bestaat uit professionele grootverbruikers als gespecialiseerde retailers die zich richten op de thuisbakmarkt. Kwaliteit en innovativiteit op elk gebied, in alle branches en in ieder seizoen. Met hun gigantische assortiment profiteert elke professional van hoogwaardige producten, direct uit voorraad geleverd.
Met hun ervaren sales-, marketing- en supportteam zet CakeSupplies de ambitie van iedere klant om tot realiteit. CakeSupplies is onderdeel van NewCakes BV.
De B2C webshop van moederbedrijf NewCakes (deleukstetaartenshop.nl) heeft Experius al enkele jaren mogen onderhouden en uitbreiden. Om de internationale groei in het B2B segment te kunnen blijven beantwoorden is het bestaande B2B platform van CakeSupplies vervangen door Magento 2 Commerce. Volledig geïntegreerd met het bestaande ERP systeem, een nieuw PIM systeem en het Warehouse Management Systeem (WMS).
Realtime voorraden, klantspecifieke prijzen en assortimenten, bestellijsten en order lijsten: dit platform biedt alle gemakken voor B2B gebruikers, verpakt in een unieke en oogstrelende B2C ervaring.
Met de nieuwe website zijn we in staat weer technisch door te ontwikkelen, maar zeker ook sprongen te maken op marketinggebied met betere vindbaarheid en nieuwe, uitgebreidere mogelijkheden voor het plaatsen van content op de site.
- Rosalinda Moritz, Online marketeer CakeSupplies
Een state-of-the-art Business to Business klantenservice- en bestelportaal dat zowel de nieuwe als bestaande klanten bedient. Met 40 webshops in 20 landen en in 6 talen kan het een grote uitdaging zijn om eenheid te creëren. Een belangrijke voorwaarde van CakeSupplies. Daarnaast zijn er aparte voorraden en prijzen per afzetmarkt. Het assortiment bestaat uit bijna 5000 producten van 30 merken die zorgen voor continue innovatie in trends en waarmee we zowel een goed basisassortiment kunnen bieden, als ook een verdiept assortiment voor specifiekere taartdecoratietechnieken.
Met één Magento 2 Commerce platform, internationaal en schaalbaar, is het mogelijk om al deze webshops, producten en systemen te beheren en up-to-date te houden.
Productdata is afkomstig uit het ERP systeem Mamut. Extra productinformatie, zoals informatiebladen, worden aangeleverd vanuit het Product Information Management (PIM) systeem. Up-to-date voorraadinformatie wordt per minuut aangeleverd vanuit het WMS systeem en reserveringen in Magento worden direct verwerkt in het WMS. Op deze manier is er altijd actuele, juiste informatie beschikbaar voor CakeSupplies en de gebruikers.
In de webshops draait alles om 'easy ordering' voor de klant.
Een greep uit de vele B2B functionaliteiten in de Magento webshops:
Met één Magento 2 Commerce platform, internationaal en schaalbaar, is het mogelijk om al deze webshops en systemen te beheren en up-to-date te houden.
- Rosalinda Moritz, Online Marketeer CakeSupplies
Je wilt op de hoogte zijn van wat er speelt in e-commerce. Logisch. Schrijf je daarom in op onze nieuwsbrief. Zouden wij ook doen.