Het ontwerp van een webshop en wat een klant ziet als hij een webshop bezoekt bepalen voor een groot deel of dit voldoet aan zijn verwachtingen. Natuurlijk spelen ook de getoonde producten, diensten en wat daar aan beschrijvingen en content bij staat een rol.
De presentatie van al deze informatie is echter essentieel voor online verkopen, omdat het een verkoop letterlijk kan maken of breken. Maak je het ingewikkeld of onduidelijk, dan haakt de klant af. Vertrekpunt voor alle designtrajecten is dan ook de klant en begrijpen wat hij wil zien. Logisch.
Gerichter ontwerpen en een design dat aansluit bij de wensen en verwachting.
In kaart brengen van wat de bezoeker en de klant (persona) wil zien en doen.
Het zo aantrekkelijk en gemakkelijk mogelijk maken om te bestellen.
Op elk formaat en elk device werkt het design perfect.
Het is belangrijk om onderzoekt te doen naar jouw klanten om het bewijs te leveren voor een goed ontworpen webshop. Om beter te presteren op klantervaring dan jouw concurrenten, en dat geldt voor iedere markt, moet je klantgedrag en -wensen in kaart brengen. Door middel van het opzetten van persona's en customer journey maps gaan we pas echt begrijpen met wie we te maken hebben in de webshop.
Als de shop live staat verzamelen we data over het gebruik van de shop en het gedrag van de bezoekers en klanten. Zo kijken we naar heatmaps, Google Analytics, Magento en andere systemen om te bepalen waar we verbeteringen moeten doorvoeren om nog meer conversie te realiseren. En zo het mogelijke gat tussen wat klanten willen en krijgen, te dichten.
Je wilt op de hoogte zijn van wat er speelt in e-commerce. Logisch. Schrijf je daarom in op onze nieuwsbrief. Zouden wij ook doen.