Aan het einde van 2020 hebben we ons team mogen uitbreiden met een aantal nieuwe collega’s. Daar zijn frontend Magento developer Simone en marketing specialist Jorik er twee van. Nieuwe medewerkers verdienen een warm welkom. Simone en Jorik vertellen over hun begeleiding tijdens de inwerkperiode, de ervaringen met thuiswerken en hun beleving binnen Experius.
Frontend developer Simone
Van sportmanagement, marketing en fotografie naar een loopbaan in de IT en techniek. Dat is geen standaard werkgeschiedenis die je van een developer verwacht. Creatief bezig zijn, daar wordt Simone vrolijk van. Tijdens haar reis door Australië en Azië is ze gestart met een studie programmeren met als doel om bij terugkomst als developer aan de slag te gaan. Dat doel is bereikt!
"Wanneer je op je werk op de juiste plek zit, kun je alles leren wat je wilt!" - Simone
Inwerken vanachter een scherm
Begin december begon haar nieuwe uitdaging als frontend Magento developer bij Experius. Samen met twee andere nieuwe frontend developers begon ze haar eerste weken onder begeleiding van Peter Keijsers (Tech Lead Learning & Development). Langzamerhand verschoof de tijd van soms op kantoor, naar iedere dag thuiswerken. "Thuis wordt er via een vaste meetlink gewerkt om altijd met elkaar in contact te kunnen komen, dat biedt de kans om vragen te stellen, te overleggen of simpelweg even te praten over hoe het gaat" licht Simone toe. Hoe bevalt dat dan? "De ondersteuning is er ook thuis, die drempel is gewoon heel laag, dus dat is super fijn. Maar ook Peter is heel gemotiveerd om ons op te leiden, dat is echt een luxe!" vertelt Simone.
Met het thuiswerken lopen dagen en tijden wel in elkaar over volgens Simone. Op tijd de werkdag beginnen en het zetten van wekkers als het tijd voor pauze is, geeft haar structuur.
Als frontend developer gaat Simone aan de slag met het ontwikkelen van functionaliteiten en het toepassen van nieuwe techniek binnen de Magento webshops van klanten. Klantwensen worden vertaald naar technologische oplossingen in het Magento platform. Samen met haar team gaat Simone een technische uitdaging niet uit de weg!
Imago en identiteit komen overeen
Simone was op zoek naar een werkplek met onderling vertrouwen en waar ze volledig zichzelf kon zijn. "Die werkplek heb ik nu gevonden. De website, de gesprekken met Arnout, alles komt overeen met de cultuur binnen Experius. Vanaf de eerste minuut kon ik mezelf zijn en dat is heel waardevol" . Mensen maken de sfeer binnen Experius: "ik begon mijn eerste werkdag op 1 december, maar werd daarvóór al uitgenodigd voor het digitale Sinterklaasfeest. Je wordt al betrokken voordat je überhaupt al in een team zit, dat typeert Experius echt", vertelt Simone glimlachend.
Ze kijkt ernaar uit om samen met haar collega’s webshops naar een hoger niveau te tillen door nieuwe functionaliteiten. Groeien, kennis delen en nog heel veel leren is voor haar belangrijk. "Deze ruimte is er binnen Experius, dat heb ik al gezien. Er worden verschillende events georganiseerd waar kennis wordt gedeeld en waar je samen nieuwe dingen leert. Dat is echt de cultuur binnen Experius" vertelt Simone.
Marketing specialist Jorik
Jorik begon met de studie International Business en daarnaast werkte hij als professioneel fotograaf. Maar toen hij tijdens zijn stage in aanmerking kwam met Marketing was het al snel duidelijk: hier wil ik werk in vinden! Een lange periode in de advertentiewereld, een baan als freelancer én als consultant, maar Jorik wist het zeker: zijn hart ligt bij marketing automation.
"Marketing automation laat je hersens goed kraken, maar onze Great Place To Work zorgt voor de nodige ontspanning!" - Jorik
Snel, maar niet minder effectief
Wat wil de klant? En de klant van de klant? Waarom? En hoe gaan we dat invulling geven? Dit zijn vragen waar Jorik dagelijks mee bezig is. "Ik kreeg bij het inwerken veel support van mijn collega’s en kon overal met mijn vragen terecht. Het is gewoon heel goed gegaan", licht Jorik toe. Nu werkt hij, net zoals alle anderen, thuis achter zijn laptop. Door aan verschillende knopjes te draaien kijkt hij wat er met marketing automation voor klanten te behalen valt.
Het implementeren van Dotdigital en Hubspot en dit succesvol inzetten bij klanten, daar is Jorik dagelijks mee bezig. Samen met de klant bedenkt hij innovatieve ideeën die aansluiten bij de e-commerce doelstellingen van de webshop. Om een frisse blik te behouden wisselt hij moeilijke en makkelijke taken met elkaar af. Is de concentratie dan toch even weg? Dan is een wandeling voor hem de oplossing.
Vertrouwen in je medewerkers
De overstap naar Experius is volgens Jorik een wereld van verschil geweest. "Ik heb vooral bij bedrijven met oudere collega’s gewerkt, dat is heel anders. Experius ervaar ik als jong en energiek". Ook ben je verantwoordelijk voor je eigen taken en is er niemand die constant op je vingers kijkt, dat geeft een goed gevoel en creëert vertrouwen. "Het is fantastisch om binnen mijn werk de ruimte te krijgen om samen met klanten naar de beste marketing automation oplossingen te zoeken, dat sluit perfect aan bij wat ik zocht" , licht Jorik toe. Mijn ambitie is om nog zoveel mogelijk te leren en het vooral naar mijn zin te hebben, daarvoor zit ik op de goede plek. Want Experius is een plek waar dat kan.
Wil jij ook werken bij Experius?