Als toonaangevend merk in high-end huishoudelijke apparatuur, zocht het van oorsprong Zwitserse Solis naar een manier om internationaal te blijven groeien en tegelijkertijd de merkbeleving online naar een hoger niveau te brengen.
Op dit moment levert Solis haar producten in meer dan 40 landen; via het zakelijke retailkanaal, via Bol.com en direct aan consumenten. De huidige shop is gebouwd op Magento 2 Open Source. Solis heeft de ambitie uitgesproken om sneller te groeien met online verkoop.
Het bedrijf koos Experius als partner om de nieuwe e-commerce omgeving te ontwikkelen en realiseren. In eerste instantie was de vraag vanuit Solis het optimaliseren van de huidige shop, maar na onderzoek en advies van de consultants van Experius werd de stap genomen om een nieuw platform op te zetten met Magento Commerce.
Magento Commerce biedt standaard functionaliteiten die Solis gelijk kan gebruiken. Het platform is schaalbaar en in te zetten voor B2B, D2C en B2C. Ook is via Magento BI enorm veel data over klantbehoeftes direct vanuit de shops beschikbaar. Dit is een zeer belangrijk middel voor merken zoals Solis om relevant te blijven via alle verkoopkanalen en de juiste merkbeleving aan te bieden.
“De kern van het online verkopen als merk is het bieden van de beste beleving voor al je klanten. Nu, maar ook in de toekomst. Het merk Solis leent zich bij uitstek voor die beleving en wij als Experius gaan de uitdaging graag met ze aan om dit op internationaal niveau voor hun klanten te realiseren”.
Yannick Röling, CCO Experius
“Magento als technologie-oplossing schept alle voorwaarden om werkelijk alle gewenste mogelijkheden uit een webshop omgeving te halen. Maar dan heb je nog wel een partij nodig die de veelzijdigheid en daarmee de complexiteit van Magento kan ontsluiten en omzetten in een platform dat exact aan de verwachtingen voldoet. Experius is zo’n partij. Zij houden niet alleen controle over de planning en helderheid van afspraken, ze denken ook actief met je mee bij het toepassen van de juiste benadering voor elke bouwsteen binnen het project. Met Experius zijn we in staat Solis snel en gedegen uit te rollen over de rest van Europa, en andere continenten.”
Sebastiaan van Essen, Global Communications & Content Manager bij Solis
De bezoekers en klanten worden straks ontvangen op een webshop omgeving die aansluit bij de belofte van het Solis merk: het leven van de consument stijlvol verrijken.
Over Solis
Sinds de oprichting meer dan 100 jaar geleden, is het succesvolle Zwitserse familiebedrijf Solis altijd zijn visie en missie trouw gebleven.
Solis verrijkt en versimpelt het leven van consumenten in hun eigen thuisomgeving, dankzij de ontwikkeling en fabricage van stijlvolle, gebruiksvriendelijke en hoogwaardige keuken, koffie- en klimaatapparatuur. De ‘Swiss-made’ kwaliteitsproducten van Solis zijn niet alleen in eigen land bekend: het kent een sterke marktpositie in zowel de EMEA als APAC landen.