Online verkopen aan zakelijke klanten betekent klantspecifieke prijzen. Je maakt afspraken met jouw klanten en die moeten terugkomen in de B2B webshop of op het bestelplatform. Een situatie als deze komt vaak voor: je hebt 2000 producten en 500 klanten, dat betekent dat je minimaal 2000 x 500 aantal klantspecifieke prijzen moet maken. Laat staan dat je ook nog acties wilt gaan inzetten. Dit kan en moet efficiënt te regelen zijn, zonder dat de ervaring op de webshop er onder lijdt. Daarvoor ontwikkelden wij deze oplossing, geschikt voor een groot assortiment en flexibel. Alle informatie wordt opgehaald uit de koppeling met het ERP systeem.
Hoe complexer de afspraken en hoe persoonlijker je de prijzen wilt maken, hoe meer resources je vraagt van het e-commerce systeem. Magento kan deze resources bieden, maar dit betekent wel dat de webshop veel trager wordt. En dat past niet bij jullie B2B e-commerce strategie.
Onze klantspecifieke prijzen oplossing is geschikt voor een groot assortiment en flexibel: alle mogelijke combinaties zijn toe te passen: prijslijsten, prijsgroepen, afspraken per klant en acties per klant. Omdat we dit op de plank hebben liggen kunnen we het snel bouwen, maar het blijft maatwerk. Want wat onze klanten willen met klantspecifieke prijzen, zit niet out-of-the-box in Magento.
Alle informatie wordt opgehaald uit de koppeling met het ERP systeem en die koppeling is met veel verschillende ERP systemen te leggen (bijvoorbeeld : Exact Online, Mamut, Exact Globe of Navision).
En voor jou? Voor jou is het een kwestie van prijzen aanpassen in jullie eigen administratiesoftware of ERP. En als er een nieuwe B2B klant zich aandient, kun je ook de prijsafspraken met die organisatie snel toevoegen.
Met deze oplossing zorgen we er voor dat klantspecifieke prijzen snel en betrouwbaar werken en dat jouw B2B webshop snel is en blijft.
Wil je meer informatie over deze oplossing voor klantspecifieke prijzen? Neem dan contact met mij op!