dotdigital is een omnichannel-marketingoplossing voor B2C, B2B en NFP-marketeers in e-commerce. Dit marketing platform zorgt ervoor dat je gegevens kan importeren, segmenten en marketing (automation) campagnes kan maken.
Ieder jaar organiseert dotdigital ‘The dottie Awards’, waarin wordt gekeken welke merken de leiding hebben in omnichannel marketing. Marketeers uit alle digitale segmenten worden uitgenodigd door dotdigital om aan de The dottie Awards mee te doen.
We zijn genomineerd voor drie dotties: best use of data, best use of dotdigital EMEA en best partner EMEA. Waar staan deze dotties dan precies voor? Best use of data staat voor de merken die weten hoe ze hun data moeten inzetten en uitstekende e-mailcampagnes moeten leveren. Merken die een uitzonderlijk omnichannel-marketingcampagne hebben afgeleverd zijn genomineerd voor ‘Best use of dotdigital EMEA’. En tot slot staat ‘Best partner EMEA’ voor het omarmen van klantbetrokkenheidstactieken die deze merken hebben geholpen om uitstekende resultaten te behalen.
Met meer dan 300 inzendingen stonden de juryleden voor een moeilijke taak om de beste en slimste campagnes voor de shortlist te kiezen. En van deze honderden campagnes heeft onze marketingcampagne voor Power Components de shortlist gehaald! Deze marketingcampagne heeft ervoor gezorgd dat we zijn genomineerd voor de dottie: 'best use of data'. Met speciale dank aan onze Marketing Specialist Sacha Floranus en onze Chief Information Officer Robert Buijs.
In 13 jaar had Powercomponents een grote mailingslijst opgebouwd, maar het grootste deel van deze contacten waren inactief. Met de e-mailcampagne hebben we ervoor gezorgd dat 15% van deze contacten weer werd geactiveerd én is de omzet in die maand met 10% gestegen. We hebben de vijf belangrijkste e-mail marketing automation campagnes voor je op een rijtje gezet.
The dottie Awards 2020 wordt gepresenteerd door Romesh Ranganathan, vooral bekend van zijn RTS Award-winnende serie The Misadventures of Romesh Ranganathan. Het evenement zal dit jaar digitaal plaatsvinden in verband met COVID-19, op 4 november 16:30. Naast marketing inspiratie en veel toffe voorbeelden van marketing automation campagnes, zal het evenement ook bestaan uit een avond met dj, een cocktail masterclass en zelfs gave goocheltrucs! Wij zijn in ieder geval nieuwsgierig naar de volgende ronde en kijken ontzettend uit naar de prijsuitreiking!