Op woensdag 18 mei vond de eerste editie van het Digital Commerce event: future ready e-commerce plaats in Utrecht.
Samen met Adobe, BigCommerce, Shopware, Akeneo, Alumio en Mollie organiseerden we samen met Happy Horizon dit zeer geslaagde event.
Het ochtendprogramma bestond uit een presentatie van Yannick Röling en Robert Buijs die de aanwezigen mee terug namen in de tijd en een kijkje gaven in de toekomst van e-commerce. Wat waren de ontwikkelingen in 2012 en hoe zijn deze uitgegroeid tot innovaties in 2022? Aan de hand van het model Game playing, Game evolving en Game changing kun je bepalen hoe jij als organisatie inspeelt op deze innovaties.
Stephan Hendriks, Technology Director bij Dorel Juvenile (bekend van Maxi-Cosi), vertelde over het B2B e-commerce traject dat ze samen met Experius doorlopen hebben, welke uitdagingen ze tegenkwamen bij het overstappen naar een nieuw platform en nieuwe markten zoals D2C en hoe de online toekomst van Dorel Juvenile er uitziet.
In de middag kon iedereen aansluiten bij drie verschillende ronde tafelsessies. De sessies werden gehost door Adobe Magento, BigCommerce en Shopware. Met ondersteuning van onze partners Akeneo, Alumio en Mollie werden er verschillende onderwerpen aangesneden. Zo waren er stellingen over complexe systeemlandschappen, veranderend consumentengedrag en internationalisering.
Natuurlijk werd het event afgesloten met een heerlijke borrel in de zon en volop netwerkmogelijkheden. Op naar de volgende editie!
Wil jij weten of jouw e-commerce platform future ready is? Neem contact met ons op en onze e-commerce consultants nemen vrijblijvend de mogelijkheden en plannen met je door. Vrijblijvend is precies wat het zegt: vrijblijvend.